God

Betreurenswaardig, is het mogelijk te zeggen, ondanks de grote vooruitgang in de wetenschap, zijn er nog steeds mensen, net als onwetenden in de geschiedenis, die deze perverse goddelijke ideeën niet hebben kunnen verlaten. Vandaag de dag, zijn er sommigen die geesten van hun voorouders, regeerders van de staat en hun helden, instanties van de staat, internationale instellingen of instanties zien als een god. Ze geloven erin omdat ze erg machtig zijn, dat ze geen weerstand kunnen bieden (niet tegenin kunnen gaan).
Net als in krantenpagina’s ‘god van voetbal’, ‘god van muziek’, ‘seksgodin’, of tegen een zanger ‘ik vergoddelijk je’, ‘o mijn geliefde ik vergoddelijk je’, het zijn allemaal lelijke vertoningen van een goddelijke ideeën.
Sommigen zien een sportster, en weer sommigen zien een musici of een filmster en zien hun als een groot voorbeeld, gaan achter hen aan, houdt en vergoddelijkt hen, zien hen als een heilige en vereert ze.
Daarom leidt deze verkeerde ideeën naar de perverse goddelijke idee, het leidt met andere woorden tot afgoderij (sjierk).
Regimes, ambtenaren van de staat, dictatoren, politieke partijen, door de Kamerleden voorgeschreven regels en wetten, werkzaamheden, alle handelingen die ze verrichten, wordt met de gedachte gezien als ‘niet in tegen te gaan,
niet veranderbaar, zijn wetten waarvoor gehoorzaamd dient te worden, vertoond zich als een hedendaagse god (afgoderij).
Sommigen hebben de gedachte ‘sommige mensen of ideeën van groepen, regels, wetten zijn allerhoogst, boven hun is er geen macht of gezaghebbende’, zulke gedachte en geloof is voor hun geloofsovertuiging (religie of een ideologie).
Voor hetzelfde onderwerp trekken mensen zich niets van de bepalingen (wetten) aan van de Heerser der Werelden Allah, weigert al deze, in plaats hiervan, accepteren ze de bepalingen van de mensen en instanties; laat zien dat ze hun als god aanschouwen.
Laten we stellen dat Allah, voor een willekeurige onderwerp een beslissing of een bepaling heeft getroffen. Daarentegen, voor het zelfde onderwerp, bevoegd iemand van de politiek, staat of een andere macht, een tegengestelde beslissing of een bepaling treft.
Als een mens, ondanks de beslissing of een bepaling van Allah, dit laatste goedkeurt, gelooft en achter hun aangaat; dan betekent dit dat deze bepaling of beslissing van desbetreffende bron de god is. Bijvoorbeeld,
Allah verbiedt in de Koran dat drinken van alcohol verboden is, rente verbiedt, beveelt dat de vrouwen hoofddoek moeten dragen, maar wanneer sommige bestuurders of sommige bevoegd hebbende zeggen dat drinken van alcohol normaal is, zonder rente kan de economie niet staande blijven, of andere zeggen dat hoofddoek niet normaal is in deze tijd en verbiedt dit. Als sommigen zeggen dat de wetten of bepalingen van Allah ongeldig zijn, of moeilijk te hanteren zijn in de huidige tijd, maar de bepalingen of de beslissingen van de bestuurders wel juist zijn, dat ze wel geschikt zijn voor deze tijd, daarom geven wij de voorkeur aan hun, hierin gelooft dan maakt dit geloof of idee een god.
Wanneer iemand, meer van iets houdt dan van Allah, meer respect geeft dan Allah, meer vreest voor een ander dan voor Allah, meer een ander aanbidt (dient) dan voor Allah, wanneer iemand strijdende (bepalingen) wetten maakt tegenover de wetten van Allah en deze hoog ziet, dan betekent dit dat al deze voor deze persoon een god is (dat hij wel of niet zegt doet er niet toe, zo komt het op neer volgens de Koran).

Gelovigen in verschillende goden, laten hun geloof van tijd tot tijd zien. ‘
Wereldomvattende regel van de Islam, dat God Allah geen begin heeft gehad en Zijn ontstaan zal nooit ophouden; ‘La ilahe illallah MuhammedurRasulullah’’ dus’ er is geen andere god dan Allah (dat verdient aanbeden, gediend te worden), Muhammed is zijn boodschapper en Zijn dienaar.
In de Koran ;En dien naast Allah geen andere wezens (dingen, ego’s)! (Want besef wel!) Er is geen ware God dan Hem. Alles zal ooit een keer verdwijnen, alleen Hij zal blijven bestaan. (Het oordeel en) De soevereiniteit (besturing, gezag) behoort tot Hem. Iedereen zal om verantwoording af te leggen bij Hem verschijnen.  (gelijkenis, al kassas 88)