Doel van Jezus

De eerwaardige Profeet Jezus was een mens en was door Schepper Allah gekozen tot een Profeet, kreeg openbaringen van Allah om het volk te waarschuwen, te verkondigen zodat zij zich moesten corrigeren, de waarheid niet te verbergen, een juiste volwaardige dienaar van Allah te zijn, maar tegelijkertijd ook het goede nieuws gegeven dat wanneer zij zich corrigeren dat Allah hen zal vergeven, maar ook dat er na hem voor de laatste keer een profeet zal komen met de naam Ahmad. echter;

Iemand komt met een hele andere idee dan wat Jezus verkondigde. Wanneer iemand een religie, geloofssysteem gaat veranderen of komt met een nieuwe religieuze idee, dan dient hij ook sommige dingen toe te voegen, toch?
-In de Wetten van Mozes en David was de besnijding een feit, met welk recht heeft Paulus deze dan ongeldig verklaard? (brieven aan de Romeinen 2/27-29 en 2/27-31)
Wat God (Allah) in de Thora heeft vermeld;
10 Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij, en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worden.
11 En gij zult het vlees uwer voorhuid besnijden; en dat zal tot een teken zijn van het verbond tussen Mij en tussen u.
12 Een zoontje dan van acht dagen zal u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: de ingeborene van het huis, en de gekochte met geld van allen vreemde, welke niet is van uw zaad;
13 De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in u lieder vlees, tot een eeuwig verbond.
14 En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden; hij heeft Mijn verbond gebroken.
Is de belangrijkste verbond ‘de besnijdenis’ vergeten?
-In de Wetten van Mozes en David was Allah de enige God die bepalingen, wetten oplegde; met welk recht durft Paulus dit 3 te maken (drie-eenheid)?
Terwijl in de Bijbels wat jullie in handen hebben, staat heel duidelijk meerdere malen vermeld dat Allah een is en de enige God is (Mattheus 4/10), is het dan juist dat Paulus met het drie-eenheid idee, “vader, zoon en heilige geest’ komt en deze toevoegt?
Heeft de eerwaardige Jezus niet gezegd dat hij niet is gekomen om de Wet van Mozes aan te tasten, maar juist de aangetaste delen te corrigeren en daarna voort te zetten? Dit was zijn enige en de basisdoel.
Ondanks de boven heel duidelijke genoemde vermeldingen, is de verandering wat Paulus heeft gemaakt dan geen begrip van hervorming? Zijn leermeester was de wethervormer. Wellicht heeft hij het van Gamaliël geleerd hoe het moest,
wie weet.
Wegens zijn opmerkelijke ideeën had Paulus conflicten in die regio.
Apostel Jacobus en sommige die vasthielden aan de onveranderde delen van de Thora, waren erg boos en gingen hard tekeer tegen Paulus wegens zijn opmerkelijke ideeën. De brief van Jacobus bevat perfecte adviezen overigens.
In de brief van Jacobus staat bovendien vermeld, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn verrichtte taken/ daden, dit komt in strijd met wat Paulus beweert. Paulus beweert dat Jezus gekruisigd is om de zondes van de mensen op zich te nemen.
Omdat Paulus tegenstrijdige ideeën had, werd hij min of meer weggejaagd uit die regio maar elders in de regio ging hij door met onjuiste uitspraken. Daarom heeft Paulus, zijn eigen ideeën in Turkije en Griekenland voort gebracht.
De mensen uit deze regio hebben de ideeën van Paulus geëigend want deze mensen leefden de paganistisch cultuur en zijn ideeën werden goed ontvangen.
Daarom werd Paulus als “de apostel der heidenen genoemd” want het waren heidenen, afgod dienaren.
Het feit dat deze mensen geen jood waren mochten ze niet besneden worden van Paulus en nog meer van zulke opmerkelijke ideeën.
Let op! Als er een boodschap, een regel overgebracht moet worden dan is dat boodschap voor iedereen en op dezelfde manier geldig en moet op iedereen toegepast worden. Dus voor een Palestijn mag het, voor Turken niet, voor Engelsen wel, voor een Irakees mag het wel voor een Europeaan mag het niet enzovoort.