Het is duidelijk door manier van praten af te leiden, dat ze bezwaar hadden wanneer hij verkondigde dat hij een afgezant (profeet) was tot die mensen – die ook net als hen mens was- door te zeggen hoe het mogelijk was dat Allah een profeet kiest die net als die persoon op een mens lijkt, hebben ze op geen enkele wijze acceptatie willen tonen.
Met de verwachtingen dat door Allah gekozen profeten buitengewoon waren, en zolang dit (buitengewoon, bijzonder zijn) niet gezien werd, hielden ze hardnekkig vol om de profeetschap van hun niet te willen accepteren.
Een profeet wordt niet als een profeet geaccepteerd door de mensen wanneer hij;
“dezelfde taal spreekt zoals hun, eet zoals hun, net als hun op de markten loopt, geen groot paradijsachtig gebouw bezit met tal van dure parels, geen bewaker heeft uit engelen.”
Bij het zeggen dat hij een profeet van Allah is, zijn dingen zoals;’ gewond raken in oorlogen, verliezen van oorlogen van tijd tot tijd, vertragingen van hun resultaat (of het wordt niet gerealiseerd), niet erin kunnen slagen ondanks de genomen voorzorgmaatregelen, zich vergissen, de toekomst niet kunnen zien’ geen belemmerende dingen om een profeet te zijn. Zulke voorbeelden vermeldt Allah herhaaldelijk in zijn Boek (Koran).
We weten ook uit de levensverhalen van onze Profeet wat we gezegd hebben duidelijke voorbeelden. (3)
Uit de zwakheid van de mensen zien we globaal, dat profeten gekozen uit de mensen niet makkelijk geaccepteerd werden. Ondanks de verzen waarin staan vermeld dat zoeken naar buitengewoon niet juist is, daarom behalve niet moslims, als gevolg hiervan zelfs moslims met grote zwakheid buitengewoon (ongebruikelijks) zoeken in hun profeet, en bij het niet kunnen vinden, door te verzinnen maken ze van hun profeet dat echt een mens is, mythologische helden, vullen met onzinnige eigenschappen, neiging om dit te accepteren zijn hun voornaamste zwakheden van hun moslim zijn.
Ondanks de vertellingen van Allah (Rab, Heer, Bestuurder) dat Hij absoluut nooit buitengewoon profeten heeft verzonden naar de mensen, hebben ze geen waarde gehecht wat Allah vertelde, maar doordat ze waarde hechtten in hun eigen begeertes zijn zij als gevolg hiervan afgeweken richting de leugens, lasteringen, grote fouten en in verloop van de tijd belandden ze in deelgenoot toekenning (sjierk, heidense handelingen) en ongelovigheid.
Ondanks de herinneringen tegen de mensen dat moslim zijn niet alleen voldoende is en dat ze hierdoor niet ongestraft zullen blijven, ondanks alle waarschuwingen, als gevolg hiervan zowel hun eigen begeertes als de resten van de niet Islamitische culturen die in de geweten en verstand toegelaten hebben, verhinderden ze het ontwikkelen van hun geloof en lieten ze hun geloof verdrinken als een plant dat belemmerd werd zicht te ontwikkelen door wilde grassen.
Als ze de hevige gevolgen van dit wisten, zouden ze koste wat kost de wilde gras zelfs met de nagels uitrukken en schoonmaken en de erkende geloofssysteem van Allah naleven en de neergedaalde (openbaringen via profeten) bij zichzelf laten bloeien en ontwikkelen van tak tot blad, de weg vrij te maken om het leven geheel te laten omvatten.
Van begin af aan proberen we duidelijk te maken dat afgezanten van Allah geen buitengewoon wezens zijn maar dat ze menselijke wezens zijn, uit vlees en bloed.
(3) Dus dat profeet net als alle andere mensen dezelfde menselijke eigenschappen bezit; eten, drinken, lopen, gewond kunnen raken, de toekomst niet kunnen voorspellen enz.
—–
Allah is Barmhartig en Genadevol.