Tegenstrijdigheden in de Tora


Waar was Aaron gestorven en begraven?
Numeri 20;27 Ze gingen voor de ogen van het hele volk de berg op, zoals de HEER Mozes had opgedragen. 28 Mozes liet Aäron zijn priesterkleding uittrekken en droeg Aärons zoon Eleazar op die aan te trekken.
Daar, op de top van de berg, stierf Aäron. Daarna ging Mozes met Eleazar weer naar beneden.
Deuteronomium 10;6 Vervolgens zijn de Israëlieten van de bronnen van Bene-Jaäkan naar Mosera getrokken. Aäron is daar toen gestorven en er begraven; zijn zoon Eleazar volgde hem op als priester.
Slechte handelingen van de profeten!?
Genesis 9;20 Noach was landbouwer en legde als eerste een wijngaard aan. 21 Hij dronk van de wijn, werd dronken en ging in zijn tent liggen, zonder kleren aan. 22 Toen Cham, de vader van Kanaän, zag dat zijn vader naakt was,
vertelde hij dat aan zijn twee broers, die buiten waren.
Genesis 19;30 Omdat Lot niet in Soar durfde te blijven, verliet hij die plaats en ging in de bergen wonen, samen met zijn twee dochters. Daar woonden ze met elkaar in een grot. 31 Op een dag zei de oudste dochter tegen de jongste:
‘Onze vader is al oud, en er is in dit gebied nergens meer een man die met ons kan doen wat op de hele wereld de gewoonte is. 32 Laten we daarom onze vader dronken voeren en met hem slapen; dan kunnen we kinderen krijgen van onze vader.’ 33 Nog diezelfde nacht gaven ze hun vader wijn te drinken, en de oudste sliep met haar vader, zonder dat hij er ook maar iets van merkte dat ze bij hem kwam en weer wegging. 34 De volgende morgen zei de oudste tegen de jongste: ‘De afgelopen nacht heb ik met mijn vader geslapen. Laten we hem ook vannacht weer dronken voeren, en dit keer moet jij met hem slapen; dan kunnen we allebei kinderen krijgen van onze vader.’ 35 Ook die nacht gaven ze hun vader wijn te drinken, en ditmaal sliep de jongste met hem, zonder dat hij er ook maar iets van merkte dat ze bij hem kwam en weer wegging. 36 Zo werden Lots beide dochters zwanger van hun vader.
Hosea 4;10-11 Ze zullen eten maar niet verzadigd raken, overspel plegen maar zich niet voortplanten. Want ze hebben de HEER verlaten en vereren nu ontucht en wijn, waardoor het verstand beneveld raakt. 11.
-Profeten zijn gekozen omdat ze nette, eerlijke, oprechte en wijze mensen zijn. Ze zullen absoluut nooit iets doen wat hierboven staat beschreven. God zal absoluut mensen met slechte karakter geen profetie geven, een profeet met ontucht belasteren en dat ie dronkaard is!
Daarom noemt Allah de Israelieten (in dit geval de Joden) ‘verachte apen’. De hele verz luidt in de Koran;
“65. Want werkelijk weten jullie heel goed wie onder jullie (in de tijd van profeet David) de zaterdag verbod overtraden, (terwijl jullie deze dag door moesten brengen met gebeden, lieten jullie weer je arrogante, koppige, onfatsoenlijke karakter zien en in plaats daarvan gingen jullie op deze dag vis vangen dat verboden was). (Jullie weten dit allemaal en) Wij zeiden (daarom wegens deze grensoverschrijdende gedrag) tegen hun: “Wees (allemaal) als verachte apen (en leidt een onwaardige, armoedige zielige leven door).” (Terwijl Allah aan jullie een goddelijke gids heeft gegeven, hoe verstandig is het dan dat jullie achter je wil en begeertes aangaan en op deze wijze je ego vergoddelijken, opstandig gedrag vertonen, terwijl voor jullie nog mooie dagen te wachten stonden. “Jullie zijn verkozen boven andere volkeren” betekent niet dat jullie alles mogen doen waar jullie zin in hebben! Integendeel, jullie beloofden de goddelijke boodschappen op je schouders te nemen in plaats van opstandig gedrag te vertonen tegenover Rab Allah).

66. Wij hebben deze straf opgelegd ter voorbeeld (als een waarschuwing en als afschrikking om door deze straf lessen uit te halen) voor zowel voor diegenen die in die periode geleefd en gezien hadden als voor de volgende generaties, en voor de takwa bezitters (of die takwa eigenschap willen bezitten) als een advies (en herinnering). ”(al bakara 65-66).
Kijk voor meer informatie in “de eigenschappen van de profeten.”

Door tal van slechte handelingen zoals lasteringen, ten onrecht doden van de profeten is de verbond via Abraham-Isaac- Jacob verbroken.

Allah is Barmhartig en Genadevol.