Sjierk (deelgenoot toekenning aan Allah)

Het begrip van het worden van een volksvertegenwoordigingskandidaat;
Inhoud van het begrip;’namens jullie zal ik, waarbij het doel is in deze instelling wet te maken, van allen van jullie, aangezien jullie individu zijn, de algemene soevereiniteitsvolmacht wat jullie in handen hebben, voor een poosje een deel aan mij te overdragen om namens jullie te kunnen vertegenwoordigen. Op deze manier zal ik, wanneer ik voldoende vertegenwoordigingsstemmen heb, namens jullie soevereiniteitsvolmacht gebruiken en wetten uitvoeren en wetten maken wat dat jullie ingestemd hebben.”

Zoals wellicht duidelijk is uit onze uitleg, is het accepteren van activiteiten in een democratische verloop, betekent dit, het accepteren van de huidige democratische systeem.
In de Koran staat dat Allah de enige wetgever is en andere wetgevingen dan Allah mogen niet toegepast worden of andere wetten door wie dan ook, en elke instelling, hebben zoals jullie weten een gezamenlijke naam ” tagut”.
Het afwijzen van tagut*, is een beginsel om een eervolle gelovige dienaar van Allah te kunnen te zijn.
(Daarom, zolang de mensheid tegen de wetten van Allah ingaan, Hem niet als de enige God accepteren, zullen zij nooit bevrijd, verlost worden! Maar) Dwangmatig (onderdrukkend) gelovig worden (geloofsovertuiging, levensbeschouwing, religie te laten accepteren) is niet toegestaan (wie wenst mag een moemin worden en wie wenst mag de ontkenning accepteren, de keuze ligt aan de mens, immers de mens heeft verstand gekregen om keuzes te kunnen maken en van die genomen keuzes zal die absoluut verantwoording moeten afleggen). (Daarom, niemand heeft het recht om een levensbeschouwing, geloofsovertuiging of wat dan ook met dwang, onderdrukkend te laten accepteren, dit valt onder de despotisme, Islam is tegen de despotisme, tegen de onrechtvaardigheid) Want het is duidelijk geworden wat een juiste pad (Islam dat altijd de enige geaccepteerde levensbeschouwing, geloofsovertuiging van de Heerser Allah is) en wat een onjuiste pad (afdwaling) is (alles buiten de Islam wordt absoluut niet door Allah geaccepteerd, alle beweringen buiten Islam zal absoluut door Allah ongegrond verklaard worden). Daarom, wie voortaan de satanische houding (afgoderij, doldriftigheid, niet ethieke normen, onfatsoenlijkheden, echtbreuk, ontucht, roekeloosheid, de door de mensen gemaakte wetten hetgeen afgoderij betekent) weigert en alleen in Allah gelooft (en vertrouwt door al Zijn bepalingen, wetten, de Islam uitvoert in het dagelijkse leven correct toepast) dan heeft die een keiharde handgreep (houvast dat niet losgelaten kan worden, de richting van dezen zijn bekend, voor altijd de zalige paradijs). (Het is de keus aan de mens waar die in wilt geloven) (Maar besef heel goed en vergeet niet) Allah hoort alles, weet alles (wat de mens doet, uiteindelijk zal de mens in het hiernamaals te weten komen en erg spijt krijgen dat die de wetten, bepalingen van de enige Eigenaar, de enige God Allah niet heeft nageleefd, dat die andere dingen, ego’s, andermans bepalingen niet had moeten accepteren, want iedereen zal in het hiernamaals volgens de richtlijnen van de Islam verhoord, berecht worden, de enige geaccepteerde levensbeschouwing vanaf het bestaan van de mensheid). (Rund, al Bakara 256 ).


Democratie, met zijn soevereiniteitsrecht- zelfs met de aanduiding- door te zeggen ” soevereiniteit is onvoorwaardelijk van de volk” is een afgoderij geformuleerd als een perfecte vereenzelviging, deelgenoot van Allah worden, het recht van Allah om wetten te maken worden deze wetten door de mensen gemaakt).
Zo is, met het oprichten van een partij en zo kandidaat te willen zijn om te regeren, is niks anders dan een kandidaat te zijn voor tagut.
Want buiten de wetgeving van Allah, wetten maakt, en buiten de wetten van Allah met andere wetten bepaald, is elk persoon of een parlement, neemt hij de wetgevingsrechten van Allah af en neemt het op zich, zo is die te ver gegaan en wordt een tagut. Ook al is het met de bedoeling om Allah tevreden te stellen, wanneer iemand of op andere manieren deze partij helpt en steunt, de wetten, de bevoegdheid van Allah aan ander wordt overgedragen, wordt gezien als aanbidden (afgoden) tot hem en is ongelovige, het doet er niet toe wat die ook beweert!
De islamitische hooggeleerde Ibni Kesir (moge god hem tevreden stellen) vertaald de verz; “Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit? (al maidah 50) als volgt;
“wanneer de wetten van Allah wat alle goeds omvattend is en alle slechts verbiedende is, niets van aangetrokken wordt en in plaats hiervan de meningen van mensen dat afgedwaalde en rare aanduidingen heeft als waarde
of een mix van diverse geloven en menselijke meningen, wat Cengiz Khan naar voren heeft gebracht met de wet Yesak (betekent verbieden), naar zulke niet Islamitische wetten of wetgeving richt, wordt niet door Allah erkend als
een gelovige moslim.
Yesak; is een wetboek van Cengiz Khan, wat afgeleid is van Koran, Tora, Bijbel en zijn eigen meningen. Toen Cengiz Khan stierf, hebben zijn kinderen die zijn plaats hebben overgenomen (ondanks dat ze beweerden Islam te zijn)
zagen deze boek als een wetboek. De boek van Allah en de praktijken van de Profeet Muhammed hebben ze aan de kant geschoven, hebben ze met de wetten uit deze boek de Tataren overheerst. Juist wanneer iemand deze handelingen uitvoert is een ongelovige, wat die ook beweert te zien. Met hun, of het nou klein kwestie is of groot kwestie, moet gevochten worden totdat Allah’s wetten nageleefd worden”. ( Ibni Kesir d;2 p;67 )

Ibni Kesir verteld verder;
Al deze handelingen zijn in strijd met de wetten van Allah. Diegene die de wetten van de laatste profeet Muhammed (vzm) achterwege houden en berecht wordt met de ongeldig verklaarde wetten wat aan de voorgaande profeten gezonden werden, zijn ongelovigen. Als dit het geval is, hoe is het dan mogelijk wanneer iemand berecht wordt met Yesak ( door Cengiz Khan zelf gemaakte wetten) en oordeel geeft en deze voor de wetten van Allah houdt? (wetten achterhoudend ). Wie op deze manier handelt is die volgens alle moslims een ongelovige.
Ibni Kesir laat je zien hoe je ongelovig wordt wanneer je bewust berecht wordt met de ongeldig verklaarde wetten (door Allah).
De uitgevoerde wetten van vandaag dat door mensen zijn gemaakt, zijn nog gevaarlijker dan de wetten van vroeger en berecht worden met deze wetten, maakt je nog ongeloviger (ben je geen moslim meer).


Sjierk ‘nadoen’
Sjierk door beïnvloeding van de omgeving; de bijgeloof van de voorouders door laat gaan, het geloven hierin ondanks dat het een bijgeloof is. Niet dat ze persoonlijk gekozen hebben maar juist omdat het afkomstig is van hun voorouders en ondanks een bijgeloof is toch erin geloven en accepteren, zowel in gedachte en leefstijl, is het een vereenzelviging, sjierk.
In het algemeen accepteren de meeste mensen een geloof, niet te starten met een onderzoek met bewijzen en een geloof te kiezen of het juist is of onjuist, integendeel, doordat ze in een bevolking behoren met die geloof met of zonder fouten, accepteren ze een geloof. De Koran meldt deze situatie;(O Profeet!) Net als deze, nog voor jouw, aan wie Wij eerder profeten hadden gestuurd naar plekken (steden), zeiden de rijken (leiders die macht en vermogen hadden, net als deze moesjrieks, ontkenners): “Wij hebben onze voorouders gevonden behorend met een levensbeschouwing (en geloof als deze wat wij nu aan het doen zijn). Natuurlijkerwijze volgen wij hun sporen (zonder hun te bekritiseren en doen niets anders dan wat zij hebben gedaan).” (Juweel, al zoehroef 23)
Sjierk bij ‘smeekgebed;
Zoals bij ziek zijn, rampen, het goed willen hebben, levensbehoefte willen hebben, bij al deze zaken waarbij Allah het zeggen heeft en de macht heeft, niet Allah raadplegen maar anderen roepen om hulp zoals Profeten of islamitische (hoog) geleerden, of een goede islamitische persoon of tot een dode een smeekgebeden doen, met hun als bemiddelaar Allah een smeekgebed doen roepen, zijn allemaal een vorm van sjierk.
Om een genezing te vinden of zich te willen beschermen voor nazar (bijgeloof onder de sommige moslims, een blauwe parel om de boze blik in de ogen af te weren) een muska (amulet, een toverachtige spreuk dat kwaden wegjaagt) te dragen is ook hetzelfde.
Allah’s profeet zegt’ ongetwijfeld is amulet een sjierk’ en ‘wie een amulet draagt wens ik dat Allah hem geen goed gevoel zal geven’. (werkelijk, Tirmizi ).
Smeekgebed is een gebed en alle gebeden dienen tot Allah gedaan te worden.
Bij het gebed ( aanbidden ) kan niets, en niemand met Allah vereenzelvigd, worden.
Koran vermeld (Grot vrienden, Kehf 110; (O Profeet!) Zeg (tegen die ontkenners, ongelovigen): “Ik ben net als jullie een mens (van vlees en bloed), alleen wordt mij geopenbaard (door Allah) dat jullie god één god is (waaraan jullie je moeten onderwerpen). Daarom, wie hoopt om bij zijn Rab terug te verschijnen dan dient die goede daden te verrichten en bij het dienen niemand als deelgenoot toekennen (vereenzelvigen) aan Zijn Rab (eigenschappen, alleen Allah bij Zijn goddelijkheid, autoriteit, eigendom, gezag om te doen wat Hij wil, bepalingen, wetten enz. alleen Hem als bevoegd hebbende zien omtrent alles wat met mens te maken heeft, alle andere bronnen afkomstig van andere wezens of mensen verwerpen).”( al kahf 110 )

En (weer is mij bevolen door Allah om aan de mensheid bekend te maken): Richt je richting de éénheidsgeloof (Tawhied Islam met al je geest, gezuiverd van alle bijgeloof en ideologieën, zoals je aartsvader Abraham). Bescherm je om geen sjirk te plegen (door iets niet met Allah te vereenzelvigen, iets niet aan Hem deelgenoot toe te kennen). Dien (aanbidt) buiten Allah geen andere (wezens) die jouw geen enkel nuttigheid zal bieden en ook geen enkel schade kan richten (omdat zij hiertoe niet in staat zijn). Want als je zoiets doet, dan zal je ook tot de despoten (ongelovig, ontkenners) behoren!” (Yoenoes 105-106)

Wees ervan overtuigd dat werkelijke levensbeschouwing (geloofssysteem) van Allah de Tawhied levensbeschouwing (geloofssysteem) is (dat volkomen gezuiverd is van alle vormen van sjierk). Diegenen die buiten Hem sommige wezens goddelijkheid toeschrijven zeggen (met als excuus om hun lelijke handelingen gelijk te geven): “Die (goden, bovennatuurlijke machten, goddelijke eigenschappen toeschrijven aan religieuze en politieke leiders en grote mensen of wie dan ook,) aanbidden wij zodat zij ons nog meer dichterbij Allah brengen. (Omdat wij zwakke dienaren zijn aanbidden wij hen in plaats van rechtstreeks tot Allah te aanbidden, door middel van hun omdat zij nog meer dichterbij Hem zijn). Ongetwijfeld zal Allah beoordelen (bestraffen) waarover zij van mening verschillen (met betrekking tot verrichten van de sjierk geloof dat in strijd is met de tawhied geloof van Allah). Want Allah leidt niemand die (gewoonte maken om te) liegen, koppig ondankbaar blijven doen, absoluut niet naar de juiste pad. (al zoemer 3)


Er zijn nog vele vormen van sjierk, enkele daarvan zijn in het kort;
Sjierk bij ‘van plan zijn iets te doen’ en sjierk bij het ‘doel’.
Zijn alle handelingen waarbij Allah niet in de gedachte voorkomt en uiteindelijk zijn eigen verlangen en lusten volgt.
In de Koran ;

Wie alleen de aardse leven en de luxe wilt (zonder rekening te houden met de hiernamaals), dan geven Wij precies wat zij willen, ook zullen zij hierom niet onrecht aangedaan worden. (Maar vergeet niet!) Helaas staan voor dezen in het hiernamaals niets anders dan de helse vuur (en wel voor altijd). Want alles wat zij hebben gedaan is voor niets gedaan (verspild wat zij op aarde hebben gedaan, omdat zij niet met de hiernamaals rekening gehouden hebben). Want alle handelingen wat zij deden was sowieso waardeloos en ongeldig. (Hoed 15-16)

Sjierk bij ‘liefde tonen’
In de Koran; (Maar) Er zijn sommige mensen die nog steeds (ondanks na zoveel bewijzen en waarschuwen) buiten Allah andere wezens (ego, dingen) als god (en gelijk met Hem) aanzien (en op deze wijze deze deelgenoot toekennen), deze deelgenoot van Hem maken en deze lief hebben net als Allah lief hebben (terwijl alleen Allah geliefd dient te worden). Maar de moemins (integendeel) hebben Allah meer lief dan alle anderen dingen.  Konden die despoten (die andere dingen gelijk zien met Allah zien, deelgenoot toekennen) maar  weten wanneer zij de (helse) bestraffing (in het hiernamaals) zien, dan zullen zij merken (dat de macht en vermogen dat zij op de aarde hadden van tijdelijke duur was en uit hun handen worden genomen en) dat alle bevoegdheid en macht in de handen van Allah is en hoe heftig Zijn bestraffing is (hadden die ontkenners dit maar op deze aarde kunnen begrepen). ”(Rund al Bakara 165 ).


Sjierk bij ‘ het zichtbaar worden van Allah in een ding”
Hierin wordt geloofd dat Allah in een ding wordt omgezet en zichtbaar wordt, soort incarnatie, wat hevig in strijd is met de Islam.
Extreem Siiten geloven voornamelijk hierin, dat Allah eerst in Ali  tevoorschijn is gekomen en vervolgens daarna overgesprongen is naar de andere imams.
Dit verschijnsel heet Vahdetul Vucud filosofie en is oorspronkelijk vanuit Iran en Verre Oosten tot aan Christelijke cultuur voortgekomen.


Sjierk bij ‘beschikking hebben over iets’
De eigenschappen van Allah bij een ander zien of erin geloven dat een ander deze eigenschappen bezit, zoals de toekomst kunnen voorspellen. Allah is de Schepper en Alleswetende.
In de Koran; (O Profeet!) Zeg weer (tegen die afgod dienaren):” Zolang Allah niet wenst, kan ik niets in voordeel van mij mogelijk maken, of iets slechts wat mij zal overkomen belemmeren. Wanneer ik het boven menselijke begrip (waarvan ik de niet zichtbare) zou weten, dan zou ik al het goeds en moois gegarandeerd aanschaffen, en bovendien zou de slechtheid mij niet kunnen bereiken. (Echter, zulke machtigheid bezit ik niet); ik ben maar een profeet met als taak om te waarschuwen (zoals tegen jullie ongelovigen) en goed nieuws te verspreiden (tegen diegene die gehoor geven en een goede moemin wilt worden).”(Hoge Muren al Araf 188 )