Eerwaardige Maria

Eerwaardige Jezus is op een wonderbaarlijke manier geboren door eerwaardige Maria en heeft dus geen vader. Eerwaardige profeet Adam (de eerste mens) was ook geboren zonder vader en zelfs zonder moeder. Koran; hoofdstuk de Familie van imran {Ali Imran} 59: Bij Allah is ongetwijfeld de situatie van Jezus dezelfde als Adam (want Adam is zonder vader en moeder geschapen, Jezus is zonder vader geschapen). Hij (Adam) is uit de klei geschapen, daarna (heeft de Schepper Allah) ‘wees’ gezegd en is (de verwerkelijking procedure gestart en) ontstaan (want Allah is Almachtig, het verwerkelijkt wanneer Hij dat wenst te verwerkelijken, en op dezelfde wijze is de eerwaardige Jezus ontstaan door ‘wees’ te zeggen heeft Allah hem zonder vader laten ontstaan).

Jezus was een familie van de Israëlieten en de Israëlieten kenden zijn moeder Marie en zijn familie heel goed, het waren de familie Imran. Imran was de vader van Maria (stamt van de profeet David af).
Voordat Maria nog niet geboren werd deed haar moeder een belofte aan Allah dat wanneer zij een jongetje zal bevallen als een geschenk zal bieden en in de Tempel van de Solomon zal verblijven om daar opgevoed te worden en de Islam van Allah goed te leren en te leven. Echter, de vrouw van Imran (Imran was toen gestorven) baarde een meisje Maria in plaats van een jongetje. Koran, hoofdstuk Ali Imran35; Toen de vrouw van Imran (de grootmoeder van Jezus) tot zijn Rab bad en zei: O mijn Rab (Baas, Eigenaar, Bestuurder, Schepper van alles)! Wat ik in mijn buik heb offer ik vrijwillig voor U (dat alleen U zal dienen verre van wereldse begeertes). O mijn (Almachtige) Rab (Allah)!, accepteer dit offer van mij. Want u hoort en weet ongetwijfeld alles (met welke bedoelingen ik het doe)!

Moeder van Maria was verdrietig want hoe moet ze nu haar belofte nakomen?
Uiteindelijk besloot de vrouw van Imran het meisje genaamd Maria toch aan Allah te schenken en zo haar aan de Tempel te geven. De religieuze leiders van de Tempel waren boos dat een meisje niet in een Tempel paste maar profeet Sacharias (vrede zij met hem) haalde de Israëlieten over om het meisje toch in te laten.
Nadat Maria, de eerwaardige Jezus tot wereld bracht, ging ze met de baby naar de religieuze leiders om te laten zien dat zijn zoon Jezus is geboren door Allah’s wil. Aangezien de Israëlieten nogal foute handelingen deden, wist Allah dat Israëlieten Maria kwaad zullen doen en moest ze daarom niets vertellen over de kwestie hoe Jezus is gewekt, maar dit moest Jezus die nog in de wieg lag, op een wonderbaarlijke manier zelf vertellen tegen zijn volk, en dit gebeurde en iedereen stond versteld.

Kwestie van de geboorte van Jezus was een beproeving tegen de Israëlieten.
Koran vermeld de geboorte van Jezus als volgt; hoofdstuk Maria {Meryem};

16. (O Profeet!) Vermeld in je openbaringen ook het verhaal over (zuiver oprechte) Maria. Destijds verliet zij (Maria) haar familie en ging in het oostelijke deel van de tempel (om hier Allah te vereren). 17. Heeft zich volledig geïsoleerd van zijn familie en van de andere mensen (om puur met volle hart bezig te willen zijn met het gebed tegenover zijn Baas Allah). Wij stuurden onze openbaringen engel (Gabriel). De engel kwam in de gedaante als een werkelijke man tevoorschijn. 18. (Toen zij de man in haar kamer zag zei Maria uit angst):Ik schuil me tot de Barmhartige! En zei verder (tegen de man): “als je beetje vreest voor Allah verlaat deze plek dan (en raak mij niet aan)!” 19. (Engel Gabriel zei): ”(Wees niet bang, ik ben geen mens en zal je absoluut niet aanraken) Ik ben alleen maar een afgezant gestuurd door jou Rab (Allah) om jou een zuivere kind (als cadeau) te gunnen.”

20. (Deze keer zegt Maria); Hoe kan ik een kind hebben terwijl geen mens mij heeft aangeraakt. Ik ben absoluut ook niet onkuis (want ik heb altijd fatsoenlijk geleefd en iedereen kent mij en mijn familie).” 21. (Engel Gabriel zegt): “Dat klopt maar jou Rab vermeld “Dit is voor mij erg gemakkelijk om te doen.” (Door ‘wees’ te zeggen zal dit gebeuren en zal je zwanger worden en kind zonder vader op de wereld brengen, net als Adam dat zonder vader en moeder op de wereld waren gekomen). Uiteindelijk zullen Wij hem als bewijs tegen de mensen onze grenzeloze macht en een bewijs van Onze goedheid laten zien (zodat hij met de wonderen proberen de mensen op het juiste pad te brengen). Dit zal op deze wijze moeten gebeuren (want zo hebben Wij besloten).”

22. (Uiteindelijk wordt de bevelen van Allah verwezenlijkt) Maria wordt zwanger (en weer volgens de bevelen van Allah) gaat zij ver weg (uit de volk samen met haar kindje in haar buik). 23. De weeën slepen haar naar een dichtbij zijnde dadelboom (om vanwege de pijn de rug tegen de boom te steunen). (Met de gedachte dat niemand haar zal geloven wat zij zal vertellen over wat er is gebeurd, klaagt zij over zichzelf ): ”Was ik maar dood geweest voordat ik zulke dingen had meegemaakt, zodat ik (na de dood) een vergeten persoon was.”

24. (Op deze wijze is zij op zich eentje bevallen. Volledig uitgeput, had honger en dorst) Op dat moment hoort zij (iets tegen haar zeggen) wat: ” Wees niet meer ongerust! (Jouw Rab is jouw niet vergeten. Jouw Rab heeft het kind dat je op de wereld heeft gebracht erg waardevol geacht). Onder je voeten heeft Hij een beekje laten ontstaan van zoet en fris water. Trek de takken van de dadelboom naar je toe en schudt die zodat verse dadels op de grond vallen (waardoor je weer tot kracht zal komen).” 26. Eet en drink, wees gerust (en ontspan je). Mocht je iemand tegenkomen, praat niet en zeg met gebaren: ”Ik heb de Barmhartige beloofd te vasten (door niet te praten). Daarom zal ik vandaag met niemand praten!

27-28. Op deze wijze gaat zij (met een gerust hart en vol vertrouwen) met haar baby in haar armen tussen de volk. (De mensen met vooroordelen en zonder te vragen hoe het is gebeurd) zeggen zij veroordelend; ”O Maria! Wat heb jij lelijks gedaan? O zusje van Aaron! Jouw vader was geen slechte persoon, jouw moeder was ook geen (doldriftig) onfatsoenlijke vrouw. (Hoe heb je zoiets slecht kunnen uitvoeren door zwanger te worden door iemand en te bevallen)?”

29. “(Maria geeft gebarend als antwoord: ”Praat niet met mij, maar met de baby Jezus. Baby zal alles vertellen) Als gevolg hiervan wijst zij de baby aan. Verbaast vragen zij: ”Hoe kunnen wij praten tegen een baby in een wieg (want een baby kan niet praten, dit is onmogelijk. En de grote wonder gaat gebeuren)?

30-33. (Baby Jezus in de wieg geeft op een wonderbaarlijke wijze antwoord en) Zegt: “ Ik ben (op een wonderbaarlijke wijze geboren) een dienaar van Allah. Hij zal mij de goddelijke Boek (openbaringen) gunnen en mij de taak geven als profeet. Hij (Allah) zal mij waar ik me ook zal bevinden (in welke omstandigheden dan ook) begunstigen (de innerlijke rust geven). Hij heeft mij zolang ik leef, bevolen de salat uit te voeren, aalmoezen te geven en tegenover mij moeder respectvol te gedragen. Hij heeft mij geen slechte, wrede mens gemaakt (dat opstandig gedraagt). Daarom is op mijn geboorte, op de dag van mijn overlijden en weer bij weder opwekking (uit de graf in het hiernamaals) vrede (en bescherming) met mij zijn.

34. Dit is de waarheid over Jezus, de zoon van Maria waarover de joden en christenen van mening verschillen (en discussiëren over zijn geboorte zonder vader, profeetschap, menselijke eigenschappen bezit en over zijn lot en of hij god is of niet).

35. (Diegenen die beweren dat Jezus de zoon van Allah is, dienen te weten dat het absoluut verzinsels zijn). Het is onmogelijk dat Allah een kind heeft. (Want zo’n bewering betekent dat Allah zwak en behoeftigende is). Hij is verre van zulke dingen. Want wanneer Hij iets wenst te willen doen is ‘wees’ voldoende en het wordt (net als in dit geval een kind zonder vader op de wereld te brengen. Bovendien heeft Jezus zijn hele leven dit naar voren gebracht).