AFGODERIJ IN DE CHRISTENDOM

De belangrijkste geloof dat vanuit afgoderij in Christendom is gekomen, is de Drievuldigheid.
De Christenen denken de god drievoudig. Volgens de Christenen is de drieeenheid, “vader, zoon en de heilige geest” verklaard zelf als een god.
volgens de Christenen verklaard god zich zelf in drie centraal bewustzijn.
Deze zijn absoluut geen delen van god.
Want god kan niet in delen worden gesplitst. Echter, deze zijn de persoonlijkheden van god, centraal bewustzijn van god.
Vader wordt de kracht in de energie, zoon tot energie omgezette verschijnsel, en de heilige geest vergeleken met warmte dat word verspreid.
Hoewel de Christenen proberen met dit soort uitleg de afgoderij geloof redelijk te willen laten zien, is de Drievuldigheid niks anders dan vereenzelviging ( heidense handeling ) met Allah.
Christelijke theologen waren duidelijk niet op onderzoek uit over de onderwerp oorsprong afgoderij geloof en 300 jaar later na Mesias dat door de Kerk is aangepast. Drievuldigheid is 300 jaar later na Jezus door de Kerk verzonnen en de oorsprong van deze definitie is geheel afkomstig vanuit afgoderij.
400 jaar v.C. zei Aristoteles”alles is drie en drie is heel” , laten we dit aantal ook gebruiken wanneer we onze goden aanbidden. Zoals de Pythagorassers zeggen , alles maar alles is begrensd met drieën, op het einde, in het midden en aan het begin, alles heeft dit aantal en deze maken de Drievuldigheid.
De Antieke Egyptenaren, dat in vroeg stadium de religieuze gedachte diep hebben beïnvloed, organiseerden hun eigen goden en godinnen in het algemeen met Drievuldigheid.
Osiris en Horus Drievuldigheid, Amen, Mut en Honsu Drievuldigheid, Khnum, Satis en Anukus Drievuldigheid en alle anderen.


Hindoe Drievuldigheid Brahmar, Shiva en Vishnu zijn andere vormen van deze verspreide theologische definities.
600 jaar v.C. geleefde afgoddienaar Heraclus zegt het volgend:
“Vader en zoon zijn precies het zelfde”( Orpheus en Griekse religie )
dezelfde vermelding, wordt in de gewijzigde Bijbel op Jezus aangepast als volgende;
‘Ik en de Vader zijn een ( johannes 10:30 )
Zoals te zien is, is de Drievuldigheid idee van oorsprong afgoderij.

Deze situatie wordt in de Katholieke Encyclopedie als volgt bekend;
“Echter aan het einde van het jaar 400 is “drie personen in een God” gedefinieerd als een echte Drievuldigheid Dogma, en is totaal in de Christelijke leven en gedachten geassimileerd. ( Drievuldigheid ) is een ontwikkelde leer dat geproduceerd is in 3 eeuwen. ( De nieuwe Katholieke encycloedie, pag. 299, 1967, deel 4)
Net als veel afgoderij tradities overgenomen zijn in Christendom, tonen de kleding en titels van de christelijke religieuze mannen veel gelijkenis met de afgoderij.

 

Hoofd Pater Patrum, specifiek Mitra geloof, wordt genoemd als de “vader des vaders” en woonde in Rome. Op dezelfde wijze is de hoofd van de Kerk Pope dat nu Paus ”vader” word genoemd en woont in Rome.
(Kerk ) Klokken luiden, kaars en het gebruik van heilige water, catacombe( ondergrondse begraafplaats ), Vaticaan gebergte dat als heilig plek word gezien en veel gebruiken heeft de Christendom overgenomen van de Mitraizme.( Arthur Weigall, paganisme in onze Christendom)

De hoofd priester, De heilige vader van de Mitra, droeg een rode hoofddeksel en kleding, droeg een ring en herdersstok.
De hoofd van de Christenen heeft dezelfde titel en droeg dezelfde kleding.


De Christelijke priesters gebruiken Vader net als Mitra priesters Papa gebruikten.

Paus dat bovendien religieuze leider is van Christenen hebben dezelfde titel als Antieke Paganistiche hoogste priester genaamd Pontifex Maximus.
Eigenlijk is het heel interessant dat Christelijke religieuze leiders de naam Vader heeft gekregen.
Want in de Bijbel waar ze denken in te geloven staat zo’n uitspraak;
‘En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.’( Mattheus 23:9)
Zoals te zien is, zijn de Christelijke religieuze mannen( priesters enz.) in strijd met de Bijbel.